15 de nov. 2010

DONES A LA VENTURA

Aquest divendres 19 DE NOVEMBRE a le 20.00h. l'artista Nuria Fusellas innagura la exposició dones a la ventura al centre cultural de Vilassar de dalt. Us engresco a tots i totes assistir-hi!
Segons paraules d el'artista:
L’obra es una reflexió de la meva pròpia realitat a partir de les dones aparegudes al diari, concretament a La Vanguardia. Situacions que em causen malestar i que tenen a veure amb el poder exercit des de una situació de privilegi en el context personal, social o polític.

A partir d’aquestes dones exploro el meu malestar com a dona subjectada i la meva preocupació com a ciutadana d’un país acollidor d’immigració. La barrera que hi ha entre solidaritat i caritat, entre tolerància i condescendia, entre control i opressió. La por que tenim a la diferència i l’esforç que fem per que desaparegui la por, els mes valents, o desaparegui la diferència, els més covards. La meva necessitat de ser acceptada i d’acollir. De mantenir amb dones vingudes de fora la relació de veïna utilitzant com a font de relació el ser dones, el ser totes nosaltres Dones a la Ventura.

El meu mètode de treball te a veure amb la meva manera de viure: mantenir conscientment les reflexions en l’inconscient, deixant-ho en mans de la intuïció, on es barregen la meva experiència, el meu saber i la meva creativitat. I en mans d’ ell ho deixo. En mans de “mi mateixa”. L’inconscient ens coneix molt més que nosaltres mateixos. No l’enganyem. La feina que fa a la reraguarda és la que ens permet allunyar-nos dels estereotips, de les màscares, dels personatges que no som. I obrir-nos. Obro els ulls, la boca, les orelles. Miro. Menjo. Escolto. Retallo. M’emporto. Acaparo. Acumulo. Deixo un espai. I treballo.


si voleu més informació: espaijove@vilassardedalt.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada